Tervetuloa mukaan

Siilinjärven reserviläiset ry perustettiin kahdentoista paikallisen reservin aliupseerin toimesta 14.11.1956. Perustamisvaiheessa yhdistyksen nimi oli Siilinjärven reservialiupseerit ry, joka nimi olikin käytössä 14.3.2018 saakka. Tuolloin yhdistyksen nimi ja säännöt päivitettiin Reserviläisliiton nykyisen linjauksen mukaisiksi.

Yhdistyksessämme on noin 200 jäsentä, ja uusia jäseniä toivotaan mukaan toimintaan! Yhdistyksen varsinaiseksi jäseneksi voi anoa varusmiespalveluksen suorittanut tai naisten vapaaehtoisen asepalveluksen suorittanut, täysi-ikäinen Suomen kansalainen (kts. Jäseneksi). Kannatusjäseneksi voi hakea kuka tahansa 15 vuotta täyttänyt henkilö, ja päästä näin mukaan toimintaan.

Yhdistyksen tehtävänä on reserviläisliiton alayhdistyksenä toimia jäsentensä yhdyssiteenä valtakunnan turvalli­suutta edistävää toimintaa tukien, kohottaa ja ylläpitää maanpuolustustahtoa sekä vaikuttaa yleisten maanpuolustusedellytysten parantumiseen yhdistyksen toiminta-alueella, ja ylläpitää ja kehittää paikallista vapaaehtoista maanpuolustuskoulutustoi­mintaa.

Em. tehtäviä toteutamme yhdessä alueemme muiden maanpuolustusjärjestöjen (mm. Siilinjärven reserviupseerikerho, Kuopion reserviläiset, MPK) kanssa. Toimintaan kuuluu esim. ammuntoja, kuntoilu- ja kilpailutapahtumia sekä esitelmätilaisuuksia. Lisäksi osallistumme perinnetyöhön mm. kunniavartioiden sekä veteraanityön muodossa.

Jos olet kiinnostunut vapaaehtoisesta maanpuolustuksesta, ota reippaasti yhteyttä! Kerromme Sinulle mielellämme lisää erilaisista toimintamuodoistamme. Myös naiset ja nuoret ovat tervetulleita mukaan!

Tervetuloa mukaan aktiivisten Siilinjärven reserviläisten joukkoon!