Jäseneksi

Klikkaa tästä Jäsenhakulomakkeelle

Oletko kiinnostunut liittymään jäseneksi? Täytä hakemus sähköisesti yllä olevan linkin kautta.

Autamme myös mielellämme reserviläisyhdistykseen liittymisessä, ota reippaasti yhteyttä! Yhteystiedot

1. JÄSENEKSI HAKEUTUMINEN

Jäsenhakemus tehdään sähköisesti yllä olevan linkin kautta. Reserviläisliitto ohjaa tiedot edelleen yhdistyksellemme. Haastattelemme hakijat puhelimitse ennen jäsenhakemusten käsittelyä hallituksessa. Hallitus käsittelee jäsenhakemuksia ympäri vuoden, joten hakuprosessimme on yleensä hyvin nopea. Jäsen anomukset käsitellään pääsääntöisesti viikon kuluessa hakemuksen saapumisesta, ja hakijalle ilmoitetaan pikimmiten hallituksen päätöksestä. Voit myös ottaa suoraan yhteyttä yhdistyksemme puheenjohtajaan tai varapuheenjohtajaan hakeaksesi jäsenyyttä, autamme mielellämme!

Sääntöjemme mukaan Siilinjärven Reserviläiset ry:n varsinaiseksi jäseneksi voi päästä täysi-ikäinen Suomen kansalainen, jonka yhdistyksen hallitus jäseneksi hyväk­syy. Yhdistykseen voi päästä kannatus­jäsene­nä myös 15 vuotta täyttänyt henkilö tai oikeuskelpoinen yhteisö, jon­ka hallitus sellaiseksi hyväksyy. Kannatusjäsenillä ei ole äänioikeutta yhdistyksen kokouksissa. Jäsenyyttämme hakeakseen ei siis tarvitse olla käynyt varusmiespalvelusta tai naisten vapaaehtoista asepalvelusta.

Vuoden 2021 jäsenmaksu on 38,00EUR, joka jakautuu seuraavasti:

– Siilinjärven reserviläiset ry:n jäsenmaksu osuus 13 e

– Reserviläisliiton jäsenmaksuosuus 14,50 e

– Reserviläinen – lehden maksuosuus 8,50 e

– Pohjois-Savon reserviläispiirin jäsenmaksu osuus 2 e

Yhdistyksellä ei ole erillistä liittymismaksua. Jäsenmaksun laskutuksen hoitaa Reserviläisliitto. Jäseneksi liityttyäsi Reserviläisliitto lähettää sinulle myös tietoja jäseneduista; näihin etuuksiin voit myös tutustua reserviläisliiton etusivujen kautta kohdasta jäsenetuudet. Jäsenen tai jäseneksi liittyvän kannattaa myös samalla liittyä liiton sähköisen tiedote- ja uutiskirjejakelun piiriin, jotta jäsen saa ajankohtaiset asiat nopeasti ja tehokkaasti käyttöönsä. Myös Pohjois-Savon reserviläispiiri tiedottaa alueemme toiminnasta sähköisten jäsenkirjeiden muodossa.

Yhdistyksen jäsenen on pidettävä oma-aloitteisesti jäsenyystiedot ajan tasalla: sähköposti- ja postiosoite sekä puhelinnumero.

Yhdistyksen tiedotus tapahtuu näiden www-sivujen, sähköpostin, ja some-kanaviemme (Facebook, Instagram) välityksellä. Yhdistysten jäsenten välisessä viestinnässä käytetään myös Siilinjärven reserviupseerikerhon ja -reserviläisten yhteisiä WhatsApp -ryhmiä. Myös tekstiviestiä voidaan käyttää tiedotukseen.

Jäsenyys ei velvoita aktiiviseen toimintaan, vaan kukin jäsen päättää itse elämäntilanteensa huomioiden missä määrin pystyy osallistumaan toimintaan.

2. EROAMINEN YHDISTYKSEN JÄSENYYDESTÄ

Eroamisesta ilmoitetaan kirjallisesti (kirje, sähköposti) yhdistyksen hallitukselle, tai vaihtoehtoisesti suoraan Reserviläisliittoon. Eroamista ei tarvitse millään tavalla perustella. Jäsen on vapaa yhdistyksen jäsenyydestä sen vuoden lopussa, jonka aikana ilmoitus eroamisesta on tehty. Koska jäsenyys jatkuu vuoden loppuun, on jäsenmaksu maksettava myös eroamisvuodelta. Yhdistys ei peri jäsenmaksua, jos ilmoitus eroamisesta on tehty ennen jäsenmaksulaskun eräpäivää. Laskutus suoritetaan alkuvuodesta. Maksettua jäsenmaksua ei myöskään palauteta ositettuna erovuodelta.

Mikäli jäsen muuttaa esim. pysyvästi kauemmaskin paikkakunnalta, on hyvä vaihtoehto vaihtaa piiriä ja/tai paikallisyhdistystä. Näin jäsenyytesi kestoaika ja ansiosi näkyvät uudessa yhdistyksessä. Luonnollisesti vuosijäsenmaksua ei tarvitse tällöin suorittaa kahta kertaa.

MAKSAMATON JÄSENMAKSULASKU

Lehtitilaukset perutaan jäseneltä, joka ei ole maksanut jäsenmaksulaskuaan eräpäivään mennessä. Myös Reserviläisliiton ampumaturvan voimassaololle maksettu jäsenmaksu on ehdoton edellytys.

Yhdistys voi katsoa jäsenen eronneeksi yhdistyksestä, jos tämä on jättänyt jäsenmaksunsa maksamatta toimikauden loppuun mennessä.

3. YHDISTYKSEN TOIMINNAN TUKEMINEN

Yhdistyksemme voi ottaa vastaan lahjoituksia tai testamentteja joiden tarkoituksena on tukea yhdistyksen sääntöjen mukaista vapaehtoista maanpuolustustyötä. Pienikin lahjoitus otetaan suurella kunnioituksella ja arvostuksella vastaan.